Ikea-Trip, Ski-Trip, feestjes en internetproblemen - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Liddy Eichhorn - WaarBenJij.nu Ikea-Trip, Ski-Trip, feestjes en internetproblemen - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Liddy Eichhorn - WaarBenJij.nu

Ikea-Trip, Ski-Trip, feestjes en internetproblemen

Door: Liddy Eichhorn

Blijf op de hoogte en volg Liddy

01 Februari 2015 | Zweden, Växjö

Lieve allemaal,

Nu alweer mijn tweede reisverslag vanuit Zweden. Inmiddels ben ik hier nu ruim twee weken, en ik heb het nog steeds héél erg naar mijn zin! Het voelt alsof ik de mensen waarmee ik omga, echt al veel langer ken! Ik kan me niet eens meer herinneren wat ik allemaal precies heb gedaan, maar dat komt omdat er veel te doen is hier! Bijna iedere dag ondernemen we wel iets :)

Vorige week vrijdag zijn we met een hoop studenten naar de eerste IKEA van de wereld geweest. Hier konden we de laatste dingetjes voor in ons appartement kopen :) Dit koste nog heel wat kruim omdat je tegenwoordig voor ALLES van IKEA schroevendraaiers nodig hebt, die wij natuurlijk niet meegenomen hadden ... Uiteraard hebben we hier ook de eerste 'echte' Zweedse balletjes gegeten, lekkerrr! De IKEA was op zich bijna hetzelfde als in Nederland, alleen groter!

Afgelopen vrijdag zijn we gaan skiën met de VIS (Vaxjo International Students) bij Isaberg, dit was echt super leuk! Meteen aan het begin maar heel stoer met de lift naar boven gegaan. Dit was misschien niet heel verstandig aangezien ik nog geen ski-ervaring had. Tjah, daar stond ik dan, boven op de berg. Er was geen andere mogelijkheid dan gewoon maar naar beneden gaan! Gelukkig had ik Matteo, een Italiaanse student die goed kon skiën. Hij kon me een paar 'tips' en 'tricks' leren, om te zorgen dat ik in ieder geval de berg heel af kwam, haha! uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en heb ik een super dag gehad! Het heeft alleen geresulteerd in de grootste blauwe plek die ik ooit in mijn leven gehad heb en verder kan ik al twee dagen amper bewegen door de intense spierpijn, maar ik heb het overleefd! En ach, het is het allemaal waard!

Vorige week zondag was ik jarig, dit heb ik goed gevierd met al mijn nieuwe vrienden! We begonnen met een preparty op de campus, en vervolgens zijn we naar Sivans (een kroeg op de campus) gegaan. Om iets voor 00.00 was ik mijn vriendinnen kwijt, uiteindelijk bleek dat ze bij een andere bar champagne aan het bestellen waren! :D Kortom, ik heb mijn nieuwe levensjaar goed ingeluid ;) Zondagmiddag heb ik geskypet met papa, mama, Bert, Bart en Simone, heel leuk om iedereen weer even te spreken! Zondagavond zijn we pizza gaan eten op de campus met een aantal vrienden, een soort van birthday dinner! Erg gezellig allemaal!

De afgelopen twee weken heb ik ook veel leuke feestjes en gezellige avonden gehad! De meeste op de campus, maar afgelopen vrijdag was er een groot studentenfeest in 'Vallgaten'. Dit is een studentencomplex in de stad. Het was echt een heel leuk feest, vooral omdat ik me realiseerde dat ik continu aan het kletsen was met mensen van over heel de wereld! Het was alsof ik op stap was in Nijmegen, na twee weken ken je al zoveel mensen! Echt prachtig!

Afgelopen week heeft in het teken gestaan van het regelen van internet... Want ja, waar ben je tegenwoordig nog zonder internet? Ik heb ondervonden dat de Zweedse communicatie en bureaucratie nog wel wat verbeterd kan worden... ;) Inmiddels zijn we deze week 3x door verschillende internetproviders van de server afgehaald, om verschillende redenen.. geen Zweeds persoonsnummer, adres werd niet herkend, niet aangesloten bij Wexnet etc. Echt om gek van te worden! Na heel wat telefoontjes en een hoop Zweedse automatische keuzemenu's waar je niets van begrijpt hebben we nu INTERNET, wauw! :) Uiteindelijk heeft Alex onze grote vriend (hij werkt bij onze huidige internetprovider) ons kunnen helpen en hij heeft ons verbonden met internet en tegelijkertijd beloofd dat we niet wéér van de server afgegooid zullen worden, alleen wanneer we dat zelf willen! Jahooee! :)

Ook komende weken staan er nog veel leuke tripjes op het programma zoals een 'Welcome Dinner' een trip naar Stockholm en een bezoek aan een ijshockey wedstrijd. En oja, tussendoor studeer ik hier ook nog! :D

Groetjes uit Zweden,

Liddy

  • 03 Februari 2015 - 11:44

    Marly:

    Aaah super leuk! Lees dit verhaal nu pas. Geniet ervan chick! Time flies..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liddy

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 7393

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: