Welcome dinner, Stockholm, Växjö Lakers & Malmö! - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Liddy Eichhorn - WaarBenJij.nu Welcome dinner, Stockholm, Växjö Lakers & Malmö! - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Liddy Eichhorn - WaarBenJij.nu

Welcome dinner, Stockholm, Växjö Lakers & Malmö!

Door: Liddy Eichhorn

Blijf op de hoogte en volg Liddy

24 Februari 2015 | Zweden, Växjö

Hallo allemaal,

Alweer drie weken geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geschreven, dus tijd voor een update! Afgelopen weken heb ik héél véél leuke dingen gedaan!

Om te beginnen het 'Welcome Dinner'. Dit was een diner op de uni voor alle internationale studenten. In totaal waren het er denk ik 150! De tafels waren super mooi gedekt en ook prima gegeten. Tijdens het diner waren er verschillende optredens van verschillende landen. Na het diner was het tijd voor een 'middle-party', het was immers nog te vroeg om naar de afterparty van het diner te gaan. De middle-party was een soort van huisfeest ergens op de campus, erg gezellig! Na deze party ging iedereen door naar de officiële afterparty van het diner. Dit was het leukste feestje wat ik tot nu toe heb gehad hier! Iedereen was fancy gekleed en de DJ was mega leuk! De terugweg was ietsje minder, met een gevoelstemperatuur van -10 graden naar huis fietsen met je 'fancy' jurkje en je panty is geen aanrader kan ik je vertellen! Die nacht maar met twee pyjama's over elkaar aan geslapen, om toch nog een beetje warm te worden ;)

Het volgende weekend stond de Stockholm-trip op de planning! Met 50 studenten gingen we van donderdag tot en met zondag naar Stockholm :) Op de heenweg hebben we een typisch Zweedse snoepmakerij bezocht, waar we konden zien hoe Zweeds snoep wordt gemaakt. Ik denk dat de tandartsen hier niet blij zijn met het Zweedse snoepgoed, zo ZOET! Aan het eind van de middag kwamen we aan in Stockholm. 'S avonds lekker uiteten geweest met iedereen en daarna zijn we naar een club toe gegaan. Deze club was niet echt bedoeld voor de 'studentenportomonee', voor een biertje betaalde je maarliefst €7,-. Ik heb het maar bij 1 drankje gelaten, haha! Vrijdag hebben we de hele stad gezien en van alles bekeken. s' Avonds hadden we een kroegentocht, deze was hilarisch! De vele en gekke foto's zeggen genoeg.... Het grote voordeel van deze kroegentocht waren toch wel de GRATIS shotjes! Dit is het betere werk! Zaterdags hebben we het Royal Palace in Stockholm bezocht, en s'avonds ons laatste feestje gevierd. Zondag hebben we nog een museum bezocht en daarna zijn we teruggereden naar Växjö. Ik heb een super weekend gehad in Stockholm, wil er zeker een keertje terug, maar dan als ik geld heb, haha! Maar de stad is echt een aanrader!

Nadat we maandag een internationale carnavalsparty hebben gevierd, zijn we dinsdag naar een ijshockeywedstrijd van Växjö Lakers gegaan. De sfeer in het stadion was prachtig, het leek een beetje op carnaval, dus ik heb het toch niet helemaal hoeven missen ;) Bij binnenkomst kreeg iedereen een kartonnen plaat met alle info over de wedstrijd erop, spelers de opstelling etc. Al gauw hadden we door dat deze plaat niet alleen ter info dienden... Het was de bedoeling dat je de plaat vouwde en vervolgens hiermee zo hard mogelijk ergens op sloeg (je hand, je been, de railing) om zoveel mogelijk geluid te maken! In de pauze heb ik maar meteen een hooligan shirt gekocht in de fanshop, leuk als souvenirtje :) Växjö won met 3-0, dus mijn shirt is niet voor niets geweest!

Afgelopen weekend heb ik met drie vriendinnen een auto gehuurd en zijn we naar Malmö gereden. We hadden alle drie geen internet meer omdat onze Zweedse abonnementen zijn verlopen. Ook een echte kaart vonden we helaas pas op de terugweg in de auto... oeps. Op zich verliep de reis prima, totdat we in Malmö aankwamen... daar reden we dan, zonder navigatie, zonder internet en zonder kaart, op zoek naar ons hostel! Dit bleek toch lastiger dan gedacht.... Na een half uur doelloos rondgereden te hebben konden we gelukkig de auto even stilzetten om de weg te vragen, uiteindelijk hebben we hierdoor ons hostel gevonden. De volgende keer als ik een roadtrip ga doen, koop ik zeker eerst een fatsoenlijke kaart, reist toch wel zo prettig, haha! Zaterdag hebben we Malmö bezocht en zondag zijn we via de zuidkust teruggereden. Toen we eenmaal de weg kwijt waren en onze afslag gemist hadden vonden we in onze huurauto een kaart, haha! Vanaf dit moment niet meer de weg kwijt geweest :) We hebben de Sontbrug bezocht, het zuidelijkste puntje van Zweden en Kristianstad.

Intussen heb ik ook mijn eerste studiepunten behaald :) Vandaag is ons tweede vak begonnen, dit is wel iets drukker, dus iets meer studie vanaf nu denk ik ;) Dit komt vooral omdat ik volgende week vrijdag naar Lapland ga voor 11 dagen, waardoor ik school moet missen (wat errug). Opzich geen ramp, maar omdat de blokken hier maar 4 weken duren, is het relatief gezien best veel :P Dus nu eventjes aan de bak :) Ik ben heeeeeeel benieuwd naar Lapland, dus het is het allemaal waard!

Groetjes uit Zweden,

Liddy

  • 25 Februari 2015 - 00:17

    Marly:

    Leuk!!! Time flies when you're having fun!
    Wauw 11 dagen lapland is echt buiten proportie jaloersmakend en luxe. Lekker achter de huskies op een slee staan :D Geniet ervan xxxx

  • 25 Februari 2015 - 16:44

    Richard En Mien Van Oosterhout:

    Geweldig Liddy, leuk om je verhalen te lezen. Geniet van Lapland en tot een volgende keer.
    groetjes uit Heeze

  • 07 Maart 2015 - 10:21

    Kitty En Lianne:

    Hoi Liddy,

    We hebben genoten van je verslagen en foto's. Geniet van je tijd daar en veel heel veel plezier.

    Groetjes Kitty en Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liddy

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 7376

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: